פה ממש ממול, חו"ל עם אנשים מיוחדים

שתפו

החגים מאחורינו, חוזרים לשיגרה, וזה הזמן להתחיל לחפש דילים לחו"ל. טיול לחו"ל יכול להיות נפלא למשפחה מיוחדת. הזדמנות לחיבורים וחיזוק הקשרים, אם זה במשפחה הגרעינית או המורחבת, וגם אפשרות לצבור חוויות חיוביות שישארו איתנו ועם ילדינו כל החיים.

שינוי האווירה והמקום, הזמן הפנוי שיש לנו להקדיש לבני המשפחה, כל אלו הופכים טיול לחו"ל לא רק למקום בו לומדים, מתפתחים ומחזקים קשרים אלא גם להזדמנות לחזק עצמאות, ביטחון עצמי וכישורי חיים בילדים המיוחדים שלנו. אבל טיול כזה צריך לארגן באופן מדוייק, וכדי שהחוויה לא תהפוך לשלילית, יש דברים חשובים שכדאי להכין מראש.

במהלך עשר שנים של טיולים איכותיים ומותאמים לחברים המיוחדים שלנו, שכללנו עוד ועוד את חומות הביטחון שלנו סביבם, כדי למנוע עד כמה שאפשר סיטואציה כזאת.

משתפת את ההורים לילדים מיוחדים ואת צוותי הליווי שלהם במה שעוזר לנו לעבור טיול ללא תקריות שהופכות את הבטן שלנו.

טיפים ליוצאים לחו"ל עם אנשים מיוחדים (בכל הגילאים):

  1. במהלך כל הטיול ציידו את בנכם/בתכם בתיק גב עם בקבוק מים ונשנושים כדי להבטיח שיש אתם מים ומזון לכל צרה שלא תבוא.
  2. קנו כובע בצבע צהוב חזק (מצאנו שזה כמו פנס למרחקים…) ודאגו שהכובע יהיה על ראשם בכל זמן שאתם מטיילים בחוץ. הכובע מבליט אותם למרחקים.
  3. תנו הנחיות ברורות, וחזרו על כך שוב ושוב: במקרה שאתה מאבד אותנו, אתה חייב להישאר במקום, לעמוד ולא לזוז. כך יש סיכוי גדול יותר שתוכלו למצוא אותו.
  4. הנייד שברשותם חייב להכיל את כל מספרי הטלפון שלכם, אם יש צורך – לייצר מספרי קיצור ולתרגל תקשורת עמכם שוב ושוב. מומלץ לא לחסוך בתכנית תקשורת בחו"ל. זה לא שווה את עוגמת הנפש.
  5. עדכנו את הנייד שלכם באפליקציה שרואה היכן הם נמצאים בכל מקום בעולם, בכל זמן נתון.
  6. שימו על היד שלהם צמיד זוהר עם מספר חירום והנחו אותם כיצד להשתמש בו: במקרה שהלכתם לאיבוד ואין יכולת לדבר, לתקשר, לצלצל אלינו – להראות את הצמיד למישהו (עדיף מבוגר). על הצמיד יהיה כתוב באותיות בולטות באנגלית: In trouble, please call…
  7. כשבוע לפני היציאה לחו"ל לחזור ולשנן שוב ושוב את ההנחיות, עד שנוצרת "תבנית פעולה" והם יכולים לדקלם את ההנחיות. כך תוכלו להיות בטוחים שהכללים והחוקים שהטמעתם יהיו אתם בעת צרה.
  8. חשוב שההנחיות יעברו בנחת ובבהירות, כמו כל הנחייה אחרת, כחלק מהטיול.

לטיול בחו"ל יתרונות רבים, מעבר לחוויה ולכיף שכולנו חווים. עבור אנשים מיוחדים טיול בחו"ל הוא הזדמנויות נדירה להיות מחוץ לסביבה המוכרת והבטוחה, דבר המאפשר להם לפתח ולפתוח את כל החושים, ללמוד על עצמם והעולם, להפוך לאחראים ועצמאים ביותר ולהכיר דברים חדשים.

אפשר ממש לראות את ההתפתחות של החברים שלנו, בכל התחומים, במהלך הטיולים האלה ולאחריהם.

עלינו לעשות הכול כדי שלא יקרו מצבים חמורים של איבוד אחד מהם (שאלוהים ישמור…) ולא להקל ראש בכל דבר שבונה ביטחון כזה.

שתמיד נחזור בשלום – ביחד!

באהבה,

רונית חיון, מייסדת ומנכ"לית "הבית של רונית"

"הבית של רונית" – טיולי בוטיק בעולם לאנשים מיוחדים.

מאמרים נוספים

אנשים עם מוגבלות ומלחמת חרבות ברזל