אין אדם מוגבל יש אדם עם מוגבלות – הגישה ההוליסטית אינטגרטיבית

שתפו

אין אדם נכה, יש אדם שיש לו נכות, אין אדם מוגבל, יש אדם עם מוגבלות. זו מהות הגישה ההוליסטית אינטגרטיבית, שלפיה אנחנו עובדים כאן בבית של רונית. הגישה המכילה הזאת, מביאה הסתכלות חדשה לגמרי על אנשים עם צרכים מיוחדים, שהיום אנחנו עדים לכך שהיא מחלחלת אפילו לתוך שירותי הרווחה.

אז מה הגישה אומרת?

הוליסטי – ראיית האדם כאדם. איננו נשענים או נסמכים  על אבחון כזה או אחר, או בהגדרת האדם כאוטיסט או פגוע נפש, אותנו מעניין מי הוא כאדם, כיישות אנושית. לכל אחד, גם לאנשים הבריאים יש חוזקות וחולשות, תכונות טובות ופחות טובות, כל אחד מאתנו מתמודד עם משהו כזה או אחר בחייו. עבור אנשים עם צרכים מיוחדים, הלקות הוא המקום החלש והמגביל (ברוב המקרים). לכן, כשאנו פוגשים אדם עם צרכים מיוחדים אנו רואים אותו, על כל חלקיו, ומסייעים לו ללמוד לטפח את הדברים החזקים והיפים שבו, לפתח את הפוטנציאל הטמון בו, ככל האדם.

אינטגרטיבי מדבר על המערכות שכולנו בנויים מהן – הפיזית, הרגשית, הרוחנית, המנטלית והנפשית. כל מערכת עומדת בפני עצמה וזקוקה להתייחסות בכל עבודת התפתחות ושינוי. עם זאת, כל מערכת משפיעה וקשורה למערכת אחרת, כך שקיימת בין כולן אינטגרציה. עבודתנו האינטגרטיבית מכילה את כל המערכות בכל זמן נתון, ועוסקת במדיות שונות ומגוונות לשם כך.

בבית של רונית, כולנו – המתנדבים, המדריכים, הצוות המקצועי וההנהלה, מאמינים בגישה זו ומיישמים אותה בעבודתנו, כדי לתת מענה לחברים ולצרכים המיוחדים שלהם.

הקבוצות החברתיות אצלנו מוגדרות על-פי האנשים המרכיבים אותן, ולא על פי סוגי הלקויות. בנוסף, במרכז מגוון של חוגים, סדנאות ואירועים חברתיים הפתוחים לכולם. מעגל זה מאפשר לכל אחד למצוא את עצמו כשייך לקהילה, לקבל ליווי ברמה האינטימית ביותר, ולצאת לעולם האמתי.

אנחנו כאן כדי לתת יד תומכת, לעזור, לשפר, ולמלא את הצרכים המיוחדים של כל אחד ואחד מהחברים שלנו, ומה שמתאים לו, כך שיוכלו לתפקד טוב יותר ולהיות מאושרים.

מאמרים נוספים

אנשים עם מוגבלות ומלחמת חרבות ברזל