אביב הגיע פסח בא – חופשות ארוכות למשפחות מיוחדות

שתפו

כל מי שנמצא בסביבתו של אדם עם צרכים מיוחדים יודע שחופשות ארוכות גורמות לאנשים מיוחדים ללכת לאיבוד. כל מה שהם מכירים בחיי היום-יום, המסגרת הרגילה שלהם בעבודה, בבית, במסגרת הדיור, וכל העיסוקים השגרתיים – כל אלה מקבלים תפנית "חגיגית", אחרת.

נפתח חופש של זמן ומרחב, וזה לעתים מבלבל ומעיק. חופשות הן הזדמנות לנוח, לבלות, זמן משפחתי, אבל כדי שהן יהיו זמן של כיף ולא זמן של התפרקות, בלבול ותסכול יש דברים שמומלץ לעשות מראש –

  • לקראת חופשות ארוכות כמו פסח, מומלץ להכין מראש תכנית – מה עושים במהלך הימים, לאן הולכים ואת מי פוגשים.
  • חשוב מאוד לתכנן ביחד איתם את החיים החברתיים שלהם במהלך החג: עם מי נפגשים, מתי, מה ניתן לעשות במהלך החג עם חברים בבית או בחוץ? להכין טבלה ביחד ולעבוד לפיה. הכנת הטבלה והדיאלוג על זה מתפרשים כעוגן שעליו ניתן להישען, ומכך, מהווים מקור לביטחון שיש מסגרת גם בחג.
  • למרות שיצאנו מהשגרה הרגילה מומלץ לייצר בחופשים ארוכים שגרה חדשה: להתעורר בבוקר בשעה קבועה, לעשות דבר אחד ביום באופן שגרתי, להשאיר עד כמה שאפשר עוגנים של סדר ביום, ולתת תחושה של שגרה.
  • חופשות ארוכות הן מצע נהדר לניצול הזמן לחיזוק הקשרים בינינו (המשפחה המיוחדת) עם המשפחה המורחבת, בדגש על מקום מיוחד לילדינו.. כדאי לקבוע מפגשים עם המשפחה המורחבת, דודים בני דודים ואנשים שאנחנו לא רואים ביום יום שלנו. אלו מצבים טובים להתקרב אליהם, להכיר אותם טוב יותר, ולמצוא חיבור איתם שאולי ימשך גם אחרי החופש
  • להיות ביחד – עכשיו אין עבודה, אין חוגים, אין מחויבות, ואנחנו ההורים גם זקוקים לחופשה. זו הזדמנות נפלאה לנצל את החופש כדי פשוט להיות יחד, לעשות מה שכולנו אוהבים, בלי הלחצים והעומס של השגרה.

 

חג שמח וחופשה מיוחדת של להיות יחד…

 

 

מאמרים נוספים

אנשים עם מוגבלות ומלחמת חרבות ברזל