הקסם מאחורי העדשה

שתפו

שמעתם פעם על צילום "פונקטום"? וההבדל בין פוטותרפיה לבין צילום טיפולי?

התחומים של טיפול וצילום קיימים מאז המאה ה-19,  אבל השימוש בצילומים כדי לתת כלים התפתחותיים או טיפוליים התגבש רק בשנות ה-70 של המאה הקודמת. כמו תחומים רבים באומנות, גם צילומים יכולים לגעת במי שמביט בהם, ולהיות כלי לזירוז של תהליכים נפשיים והתפתחותיים אצל האדם. הצילום מקפיא רגע אחד והסתכלות מעמיקה עליו יכולה לעורר תחושות ורגשות, אבל כל אלו קשורים בעיקר לעולם הפסיכולוגיה והטיפול הנפשי.

לצילום פונקציה נוספת, הוא גם מפתח הרבה מאוד יכולות יום יומיות שימושיות של מי שמתנסה בו, החל מהמוטוריקה של הפעלת הציוד, המצלמה, יציבות האחזקה של המצלמה, כיוון הזום והפוקוס ועוד, דרך עבודה קוגניטיבית של התכנון, בניית הסט והקומפוזיציה, למידה של מיומנויות וטכניקות, הפעלת דמיון, שיפור מיומנויות שפתיות ותקשורתיות, וכן כישורים חברתיים עם האחר באמצעות מצלמה המהווה כלי מתווך שמקל על אנשים עם קושי בתקשורת.

אחד היתרונות הגדולים של הצילום הוא בהיותו תחום אומנותי הנותן לעוסק בו כלי נוסף להבעה עצמית, לפריקה של תחושות ורגשות, ולהעברת מסרים.

היכולת הזאת, הנמצאת גם באומנויות מסוגים שונים, הופכת את הצילום לתחום שהיצירתיות וההתבוננות בו הם שדה להתפתחות  מבחינות רבות, ולכן הפך התחום של פוטותרפיה ושל צילום טיפולי לתחום פופולרי מאוד בשנים האחרונות, בעיקר בהתחשב בעובדה שהיום כולנו נושאים איתנו לכל מקום מצלמות משוכללות בניידים, ויכולים לצלם בלי סוף מבלי לקנות פילם, או לחכות לפיתוח כדי לראות את התוצאה.

צילום הוא לא רק כלי טיפולי, אלא כלי לכל אדם סקרן שרוצה לחקור את הסביבה שלו ואת עצמו דרך עדשת המצלמה, או יותר נכון בימים אלו, דרך עדשת הטלפון החכם. אנו בעידן בו כולנו מחוברים לנייד רוב הזמן, וצילום אירועים בחיינו הפך להיות חלק משמעותי מהיום יום של כל אחד מאיתנו.

הצילום הוא כלי הבעה, תיעוד ויצירה, אבל כדי לעשות את זה הכי טוב שאפשר, וכדי לתת לחברים אצלנו את הכלים לצלם,ולראות את העולם מזווית שונה, פתחנו חוג צילום במרכז.

בחוג תוכלו ללמוד צילום פורטרטים אישיים, צילום בתנועה, שימוש באור וצל וטכניקות רבות. בסוף השנה תהיה תערוכת צילומים מפוארת.

את החוג מעבירים שני מדריכים:

"חיה גולד – צלמת הבית של הבית של רונית, מעצבת גרפית ועוזרת מנחה בקבוצה חברתית ב"בית של רונית.
ואלכס אטלס, בן זוגה של חיה, ומי שמעביר השנה את חוג האומנות במרכז.
שניהם יחד וכל אחד לחוד, עוסקים ומתפרנסים מעיצוב, אומנות וצילום מזה 30 שנה.
חיה בוגרת הפקולטה לארכיטקטורה בטכניון ואלכס בוגר האקדמיה לאומנות בסן פרנסיסקו.
השנה החליטו להרים את הכפפה ולהעביר את חוג הצילום בבית של רונית. הם עושים זאת בדרך היחודית שלהם, עם נגיעה באומנות וראייה
הוליסטית של הצילום המשלב, היסטוריה, טכנולוגיה, וצילום אומנותי וחוויתי.

בואו להתנסות בקסם שמאחורי המצלמה? מוזמנים ליצור קשר עם המשרד ולהגיע לחוג של חיה ואלכס –

09-7442376

 

מאמרים נוספים

אנשים עם מוגבלות ומלחמת חרבות ברזל