האפקט של מכתב תודה

שתפו

קהילה אהובה,
עבודה כפי שאנחנו עושים עם אנשים מיוחדים, כאשר המטרה והחזון הם שינוי איכות חייהם בכל צירי החיים, היא עבודה סופר מאתגרת ומורכבת. מעבר לאמונה בהם, לכלי העבודה המקצועיים שיש ברשותנו, אנו נדרשים ליצירתיות, לחשיבה מחוץ לקופסא ובעיקר – הרבה הרבה סבלנות ודבקות במטרה.
האנשים המופלאים האלו שאותם אנחנו מלווים ובעבורם אנחנו כאן, זקוקים לתמיכה רציפה ועקבית, אמונה בהם ובדרך, יכולת לאהוב אותם כפי שהם ובעיקר – נחישות והישארות לאורך זמן, גם כשההצלחות לא תמיד קורות.
ברוב המקרים, ההתקדמות והשינויים הם בצעדים קטנים, כל כך קטנים, שרק הם וכל מי שמאוד קרוב אליהם יכול להרגיש אותם. תהליכי חיים כאלה, טוב שייעשו גם בתוך המשפחה, או לפחות בתמיכתה.
עם כל זאת – אל לנו לטעות. השינוי משמעותי ודרמטי עבורם – למען איכות החיים שלהם  ושל הסובבים אותם – המשפחה, החברים, הקולגות בעבודה. כשתהליך כזה מצליח, העולם שמח, ובעיקר אנחנו.
לא כל יום אפשר להרים את הראש מהעומס והעבודה ולראות רגע את הדרך, להסתכל אחורה ולראות מהיכן יצאנו לדרך ולאן הגענו, ואז להביט מעלה ולראות מה הדרך שעוד נשארה לנו לעשות. לעצור רגע, לקחת אוויר, להריח את ריח הפסגה המתקרבת, ולהודות על המקום שבו אנחנו נמצאים, ועל העבודה שכבר עשינו. אנחנו, בבית של רונית, דואגים לעשות את זה באופן קבוע, לא לוותר על הבדיקה והשיפור, אם צריך. עבורנו, ועבורי במיוחד, אלה הרגעים המשמעותיים ביותר כנגד שחיקה ותסכול.
השבוע חוויתי רגע כזה באופן מפתיע במיוחד. לפתח ביתי הגיע שליח עם עציץ מדהים ומכתב תודה ממשפחתה של ה. בחורה עם אוטיזם בתפקוד גבוה, שליווינו בשנים האחרונות בכל תחומי החיים.
קראתי את מה שנכתב ולא יכולתי להישאר אדישה. התרגשתי עד דמעות ובבת אחת יכולתי להרגיש עד כמה זה משפיע על כל מה שאני עושה, ועד כמה זה חשוב להוקיר במשמעות השליחות שלי ושל הצוות הנפלא שלנו.
המחווה הזו גרמה לי לעצור רגע, לנשום עמוק ולהתחבר לחזון הגדול.
אלו הרגעים המיוחדים, שבשבילם הכל היה שווה. בשביל הצלחות כאלו כולנו כאן.
שמחה לחלוק אתכם את המכתב.
זה הרגע להודות לכם, הורים יקרים, ולכם אנשים מיוחדים ונפלאי 

רונית היקרה

בשמי ובשם כל המשפח

ה, אנו רוצים להודות לך על הניסים והנפלאות שחוללת בהתקדמות ובהתפתחות של ה. בשנים האחרונות.

הדרך לוותה בחשיבה יצירתית, בהשקעת חשיבה רב-מערכתית וירידה לפרטי פרטים של כל אירוע, מעשה, אמירה של ה., שיכלו לשמש איזשהו מפתח לפיצוח חידת ה.

ה. היום היא אדם אחר (עד כמה שאפשר) מה. של לפני שנים.

המעטפת שלך ושל כל מי שהיה קשור לה., פתחה אפשרויות לא צפויות להמשך הטיפול של ה., כאשר לאורך כל הדרך נעשה מאמץ לא ליפול לאף בור שיגרום לה. להיסגר ו"לנעול דלתות".

במקביך לתהליך שעברה ה., גם המשפחה למדה באמצעותך כיצד להתנהל בשום שכל, לדייק בתגובותינו, ולהתאזר בסבלנות.

אמנם נפרדנו (את ואני) אך אני אישית מרגישה רגועה ביודעי שאם וכאשר אזדקק לעצתך, את תהיי שם בשבילי, בשביל ה. ובשביל המשפחה.

מודים לך מאוד, המשפחה של ה.

נ.ב. זה באמת גם על דעת ה., שאומרת שהליווי מאוד עזר לה.

ם המקיפים אותנו, ולצוות המוביל את הבית של רונית. ביחד ורק ביחד נעשה את החיים קצת יותר טובים

מאמרים נוספים

אנשים עם מוגבלות ומלחמת חרבות ברזל