מה זה ביטוח סיעודי?

שתפו

כאשר החיים מזמנים לנו אתגרים כמו מחלה קשה, תאונה, או התמודדות עם צרכים מיוחדים, חשוב שתהיה לנו תמיכה מקצועית, חברתית, קהילתית, אבל גם חשובה מאוד המשענת הכלכלית שצריך במצבים כאלו. הרבה מהעזרה המקצועית, והתפעולית, עולה הרבה מאוד כסף.

אחד הדברים היקרים בתחומים האלו הוא הצורך בשירותי סיעוד. המחיר של עובד זר יכול להגיע ל- 10,000 ₪  בחודש וגם יותר מזה, וזה קורה לא רק לאנשים זקנים, אלא גם במצבים אחרים, אם באופן זמני, או באופן קבוע, ושירות זה אינו כלול בסל הבריאות הציבורי.

ביטוח סיעודי יכול להיות פתרון, גם אם חלקי, להתמודד עם הקושי הכלכלי הזה, שלפעמים נופל עלינו בהפתעה, וללא הכנה מוקדמת.

 

ההגדרה של אדם כסיעודי כוללת הערכה ליכולת שלו לבצע חלק מפעולות היום יום, והאם האדם נזקק להשגחה. ביטוח לאומי אמנם מממן חלק מהעלות, אם עומדים בקריטריונים שלהם. רבים משתמשים בביטוחים פרטיים, אם דרך קופות החולים ואם ישירות מול חברות הביטוח. הבעיה שהזכאות לקבלת הגמלה הזאת תלויה במסמכים רפואיים של המבוטח, חוות דעת רפואיות, הערכה תפקודית של אנשי מקצוע ועוד, וברור שהמטרה של חברות הביטוח היא לדחות כמה שיותר תביעות כאלו, והם לא ששים לשלם.

 

 

מה צריך כדי להיות מוגדר כזכאי?

  • מצב בריאותי ותפקוד ירודים כתוצאה ממחלה, תאונה או ליקוי בריאותי, שגורם לכך שהמבוטח לא יכול לבצע לפחות 50% מפעילויות יומיות כגון: לקום, לשכב, להתלבש, להתרחץ, לאכול, להתנייד ועוד
  • מצב בריאות של תשישות נפש שנקבעה על ידי רופא מומחה

 

 

כאשר מגיעים למצב שבו צריך לתבוע את הקצבאות האלו, נתקלים בקושי בירוקרטי וגרירת רגליים, שמתישים את התובע. תוסיפו את המצוקה הכללית שנמצאים בה כשניגשים לתבוע גמלה כזאת, אם מצוקה נפשית, אם מצוקה פיזית של זמן, ויכולת להתרכז בנושא הזה ולנהל מאבק משפטי, וברור שרק חלק, אולי קטן, מהאנשים שזכאים לגמלאות וקצבאות מקבלים באמת את מה שמגיע להם.

אז מה הפתרון? לפנות לגורמים מקצועיים שיכולים לעזור לכם להגיש את התביעה, שיודעים לעמוד מול הבירוקרטיה, ויכולים להתעקש על מה שמגיע להם.

קהילת הבית של רונית, יוצאת בשיתוף פעולה עם אמנון רגב ומציעים לכם בדיקת תיק למיצוי זכויות ולמציאת כספים המגיעים לנו, ללא עלות. הייעוץ החינמי יהיה בנושאים הבאים:  נזיקין, רשלנות רפואית, אובדן כושר עבודה, מיצוי זכויות, נכות כללית, פגיעות רכוש, ייפוי כוח מתמשך, צוואות, ירושות ואפוטרופסות.

באם תמשיכו עם המשרד לתביעה של הזכויות, התשלום יתבצע אך ורק מכספי התביעה שיהיו בחשבון הלקוח, ובכל מקרה כפי שיוסכם מראש.

 

אל תהססו לפנות:

אמנון רגב

0544365496

amnon.regev@gmail.com

יוליה שנקר – עורכת דין ונוטריון050-7262731  / 03-5247730

.shankar.adv@gmail.com

 

מאמרים נוספים

אנשים עם מוגבלות ומלחמת חרבות ברזל