ה"אני מאמין" של רונית חיון

יד ביד

שתפו

הערוץ המשמעותי באינטראקציה עם אנשים מיוחדים, הוא להיות נוכח כיצור אנושי ולהפגין נוכחות יציבה ומתמשכת.

לנוכחותנו בעולמם נדרשים העזה ואומץ להיות במקום הלא מוכר והלא ידוע.

מקום המכריח אותנו להתחבר לצד האנושי ביותר בתוכנו.

יכולת זו מאפשרת את החיבור האמיתי עם האנשים המיוחדים, ואף עם ההוויה הפנימית שלנו.
החשוב הוא לזהות את האנשים המיוחדים כחלק מההוויה האנושית כולה, ולא כחלק נפרד ממנה.
בנוכחותנו בעולמם עלינו להיות ערים לרגשותינו, כדי שנוכל לשים לב לרגשותיהם. לא תמיד זוהי משימה קלה עבורנו, ובכל זאת, אנו מחויבים לכך. בקרבתם אנו יכולים להיות אנו, מבלי להיות רחוקים, סגורים, מפוחדים או בלתי קשובים, ולגלות כי מנעד הרגשות שלנו זהה, אם כי רגשותיהם באים לידי ביטוי באופן גלוי וישיר יותר.
האנשים המיוחדים מלמדים אותנו איך לשים בצד את כל הדברים שאנו יודעים לכאורה, ולהיות פתוחים לגלות עולמות שונים של חשיבה, תקשורת ותבונה.

עולמם עשיר לא פחות משלנו, ולעתים אף יותר. יכולתם להיות נוכחים באופן תמים וישיר היא יוצאת דופן.
הם אינם חלשים או נחותים מאיתנו. הם שונים. השוני מתבטא באופן התבוננותם על החיים, על עצמם, על האנושיות כולה – התבוננות שאינה מוסיפה או מורידה מהמראה עצמו, אלא רואה את הדברים כפשוטם.
אחת התכונות המשמעותיות בתפיסתם, היא יכולתם לקבל אנשים אחרים מבלי לשפוט אותם, הבאה לידי ביטוי בכל אינטראקציה עם האחר, והיא המבדילה אותם משאר בני האדם שאינם נטולי שיפוטיות באופן כזה. עבור "האנשים הרגילים" נחוץ מאמץ של שנים בעבודת התפתחות ואמונה בתהליך החיים, בכדי להגיע לאיכות התבוננות נקייה ופשוטה כפי שיש לאנשים המיוחדים. יתרה מזאת, התבוננותם כרוכה באמונה, כי מה שקורה הוא האמת המוחלטת. זוהי מעלה אנושית נדירה.

שנים של קירבה לאנשים מיוחדים לימדוני, כי תפקידם על פני האדמה היא סיבת הבריאה כולה: אהבה. הם יודעים לאהוב. יודעים לגעת באהבה באופן שלעתים מפחיד אותנו, משום שהוא משקף לנו את הקושי שלנו להיות פתוחים, חשופים, גלויים לאהבה בכול גווניה.
האנשים המיוחדים הנם מקור השראה גדול, וכל מי שבא במגע איתם ומתקרב באמת לעולמם, מוצא את עצמו שמח יותר, גלוי יותר ואוהב יותר.
פעמים רבות נוכחתי בהתפתחות ובשינוי אצל אנשים שעבדו וחיו בקרבתם. נוכחתי בגדילתו של הלב ובעוצמתה של השמחה המתפרצת מאנשים הנמצאים בקרבתם. אהבתם מדבקת, ממגנטת, הופכת את הלב לשמח ופתוח.
תפקידם ללמד אותנו לקבל את עצמנו. דרכם אנו יכולים למצוא את הנתיב לאהבה. הם חשובים לעולם ומאזנים את חיינו המלאים חומריות, שליטה, כוחניות.
הם מלמדים אותנו להיות בשאלה, בספק, באי ידיעה, ומאפשרים לנו לחשוב באופן יצירתי ולא שגרתי.
תפקידי הוא לעשות ככל יכולתי כדי ללמד את דרכם בעולם.

מאמרים נוספים