לילך – הנגשה של ביקור אצל רופא נשים גם לי וגם לך

שתפו

חודש אוקטובר הוא חודש המודעות לסרטן השד. זהו חודש שבו מזכירים לכולנו הקמפיינים ללכת לעשות בדיקת שד, ממוגרפיה, או בכלל ללכת לבדיקות סקר אצל רופא הנשים שלנו. כשאת אישה מיוחדת, התור הזה אצל רופא הנשים יכול לעורר פחד וחרדה, אפילו יותר מאשר אצל כל אחת מאיתנו, והתגובה הראשונית לכך היא הימנעות ללכת לרופא/ת נשים, אשר עלולה לפגוע בבריאות ואף לסכן חיים.

השבוע עלה לרשת אתר מרגש מבחינתנו, ואין דבר שאנחנו שמחות יותר מאשר לשתף אתכן בדבר החשוב הזה.

אתר לילך הוא אתה להנגשת מידע בנושא בריאות אישה לנשים עם מוגבלות. האתר נועד להסביר ולהנגיש לנשים עם מוגבלות את תפקיד רופא/ת נשים וכיצד מתנהלות הבדיקות השגרתיות בחדר הטיפולים.

האתר קם מתוך ההבנה שלנשים מיוחדות יש חשש ורתיעה מלהגיע לרופא/ת הנשים. ביקור כזה אצל כל אחת, גם נשים שאינן מיוחדות מייצר לחץ וחרדה, אבל כשמדובר בנשים מיוחדות, הצורך ליידע ולהנגיש את המידע באופן מתאים הופך חשוב כפליים. אתר לילך שם לו למטרה להגביר את תחושת העצמאות של הנשים ושל המסוגלות העצמית שלהן, כדי שלא ימנעו מלהגיע לבדיקות תקופתיות ובדיקות סקר, כמו פאפ, או ממוגרפיה, ובכך תיפגע בריאותן.

האתר מיועד לנשים בגיל 16ומעלה בתפקוד בינוני – גבוה, ואינו כרוך בתשלום.

באתר עצמו כותבים היזמים שהתנהלות עצמאית של אנשים עם מוגבלות ושמירה על כבודם ופרטיותם, קבלת יחס אדיב ומכובד, הבטיחות שלהם והיחס השוויוני – כל אלו מושגים על ידי הנגשה של שירותים ומידע, ולכן היה חשוב ליזמים להקים אתר כזה שמנגיש שירות כל כך חשוב לבריאות הנשים האלו.

באתר תמצאו סרטוני הדרכה בנושא – פאפ, בדיקה גניקולוגית שגרתית, בדיקת שד ידנית וממוגרפיה, וכן הסבר על רופא/ת הנשים ועל חדר הבדיקה והציוד שבו.

מלבד הסרטונים יש באתר גם הפעלה של משחק סידור רצף תמונות, המעודדים פעילות אקטיבית של הנשים בתהליך הלמידה. האתר מציג "שיחה" כדי שהנשים תדענה מה נכון ומה לא נכון, ולמה לצפות, וכן מעודד אותן להיות שותפות פעילות בביקור כזה בשאלות ובתשובות.

המידע באתר מונגש בארבע שפות: עברית, רוסית, אמהרית וערבית, ויש בו שערים לנשים חילוניות ונשים חרדיות בנפרד.

שותפים למיזם הזה משרד הרווחה, קרן שלם ומועצת הבריאות. להתאמה התרבותית והשפתית שותפים גורמים רבים מהמגזרים השונים – החרדי, הערבי האתיופי והרוסי.

כל מה שנשאר לנו הוא להמליץ לכן. אם אתן נשים עם צרכים מיוחדים, אימהות לנשים מיוחדות, או מטפלות, הכנסו ללומדה, עברו עליה, לימדו אותה, ואל תשכחו ללכת לבדיקות השגרתיות אצל רופא/ת הנשים, הן יכולות להציל לכן את החיים.

https://www.kshalem.org.il/home-page-funds/

מאמרים נוספים

אנשים עם מוגבלות ומלחמת חרבות ברזל