שנת 2015 בפתח

שתפו

אהובים של לבי,

בוקר. קור כלבים בחוץ. אפור. גשם. הרוח מעיפה את העצים של השכנים ומטלטלת אותם כל כך חזק, שאני מפחדת שעוד רגע העץ הענק שלהם ייפול ישר על הראש שלי. ציפור יונק הדבש מנסה לתמרן את מעופה, ואני חושבת כמה היא קטנה ואיך היא בכלל מצליחה לעוף בסערה הזאת. ומה קורה לכל הכלבים והחתולים שאין להם בית? ופתאום הלב שלי מלא בדאגה לכל אלה שאין להם בית, ואיך המרכז שלנו מחזיק מעמד, והאם כל החלונות סגורים, קר שם? חם שם?


והכי הרבה אני חושבת עליכם, אהובים שלי. מה אתם מרגישים ביום סוער כזה? מה אתם חווים במפגש דרמטי כל כך עם הטבע? האם חלקכם מפחדים? האם חלקכם משתאים לנוכח עוצמתו של הטבע? איך אתם מתכוננים לקראת מזג אוויר כזה? מה עובר עליכם?
למזלנו, יש מעט מאוד ימים כאלה אצלנו בארץ, ודווקא בגלל שאנחנו לא פוגשים במזג אוויר כזה ולא רגילים אליו, עולים בי המחשבות והרגשות האלה. אני יודעת שחלקכם מפחדים. אתם צודקים. יש בזה משהו מפחיד. גם אני מפחדת לפעמים במזג אוויר סוער כזה. אני חושבת שאנחנו מפחדים כי אין לנו שום שליטה על הרוח, הגשם וכל מה שהטבע מביא אתו.
זהו המופע הגדול של הטבע ואנחנו, אהובים שלי, חלק ממנו.
זוהי כניסה מרגשת במיוחד לתוך שנת 2015. אפשר לחשוב שאלוהים החליט לרקוד את תחילת השנה הזאת, והוא כל כך השתגע שם בשמיים, עד כי כל העולם מטולטל ועף ברוח…
אז מה יהיה לנו השנה?
ממשלה חדשה. אולי סוף סוף נזכה לקצת שקט, מי יודע… אני לא מבינה כלום במשחק הפוליטיקה ומעולם לא הבנתי את כל הבלאגן הזה. ובכל זאת, אני חיה כאן ומבינה את השינויים הגדולים שיכולים לקרות כאן. אחד השינויים שאני מייחלת להם ולעולם לא אאבד תקווה – הוא השינוי לטובת איכות חייהם! אני חולמת על עוד מקומות מכובדים כמו "הבית של רונית" פזורים בכל הארץ ומהווים בית חברתי לכולכם. אני חולמת על עסקים ומפעלים שפותחים את דלתם ומזמינים אתכם להיות חלק מצוות העובדים שלהם, ומשלמים לכם שווה כמו לכולם. אני חולמת על מקומות דיור שאין כמותם בעולם, שיהוו במדויק את החזון שלכם לבית לגור בהם ולחיות בכבוד את חייכם.
אני חולמת עליכם כשותפים להחלטות בכנסת ובפורומים ובכל משרד ממשלתי ומוסדי – בכל הנוגע לחייכם. בסופו של דבר, רק אתם יודעים מה אתם צריכים ורוצים ומה טוב עבורכם. זה נושא כואב מבחינתי ואני מקווה שאצליח לעשות ולו שינוי קטן בנוגע לכך. אני רוצה שישאלו אתכם ולא יחליטו בשבילכם.
ואצלנו, בבית החם והנהדר שלנו, תהייה שנה כל כך טובה ונהדרת, ש"נשתגע" מרוב תענוג… מדהים עד כמה נפלאה כל שנה שחולפת ולהתרגש כל פעם מחדש לקראת עוד שנה נוספת.
בקרוב יהיה לנו אתר חדש וגם סרט תדמית חדש. אנחנו עובדים במרכז על אירוע מוזיקאלי גדול שיתקיים בשיתוף ארגוני המתנדבים ועיריית כפר סבא, באודיטוריום ספיר. הלהקה המדהימה שלנו "קולית" ביחד עם לימור בלס תופיע בהופעה של לימור בזאפה הרצליה.
השנה נצא לנופש מעצים ביוון. נמשיך לתור ולחקור את הארץ היפה שלנו ולהיפגש עם קהילות מכל הגוונים, הדתות והאמונות.
ועוד כל כך הרבה דברים….
אהובים שלי, שמרו על עצמכם והיו טובים ונדיבים ללבכם.
שלכם, רונית

מאמרים נוספים

אנשים עם מוגבלות ומלחמת חרבות ברזל