לא רק אומנות

שתפו

אמנות שימושית היא דרך באומנות המביאה את האסתטיקה והצד אומנותי לא רק לקירות המוזיאון, אלא לדברים שאנחנו משתמשים בהם ביום-יום שלנו.

בניגוד ל"אומנות יפה" שכל מטרתה הוא האומנות והיופי שהיא נותנת, אומנות שימושית לוקחת את הסביבה שלנו הפיזית והופכת אותה לאומנות.

איזה דברים נכללים תחת אומנות שימושית – כל דבר שאפשר לקשט ולעצב – החל מרהיטים מעוצבים באופן ייחודי, כלי אוכל, יודאיקה היא אומנות שימושית לכלי קודש יהודיים, ועד עיצוב של מעמד העטים והעפרונות על השולחן שלכם, יצירת מסגרות לתמונות בבית, תכשיטים, צעצועים, אופנה ועוד.

 

היתרון הגדול של אומנות שימושית היא בכך שהיא מביאה את הטכניקות וההשראה של האומנות מצד אחד, ומצד שני מייצרת משהו שגם משמש אותנו, ובכך היא פרקטית מצד אחד, ומהצד השני מביאה את האומנות לכל רגע בחיים שלנו.

מקצועות רבים תחת מטריית האומנות השימושית: עיצוב אופנה, תכשיטנות, עיצוב גרפי, ועוד. אפילו פוסטרים של סרטים בקולנוע הם בעצם אומנות שימושית.

 

האומנות השימושית מתחברת לטרנד נוסף שכבש את העולם והוא ה DIY – עשה זאת בעצמך. אנשים רבים מחפשים להביע עצמם דרך יצירה של מוצרים באופן עצמאי בבית ועל ידי כך להביא את טעמם האישי ולהקיף את עצמם בדברים שמבטאים את אישיותם. אנשים לומדים איך לעשות בעצמם כמעט כל דבר שהם רוצים.

 

היתרון של האמנות השימושית ו"עשה זאת בעצמך" הוא פיתוח היכולות והמיומנויות של עשיית דברים בעצמך ולימוד של טכניקות באומנות, וכמובן הבונוס הגדול – מכל שיעור כזה אתה יוצא עם מוצר שמיש ביד, שתוכל להנות מהשימוש בו ביום יום שלך או לתת אותו כמתנה אישית ומלאת כוונה לאחר.

 

אצלנו בבית של רונית, החלטנו לאמץ תחומים כאלה מתוך חשיבה שהיתרונות הייחודיים שלהם יכולים לעזור לחברים במרכז לפתח את הדימיון, את היצירתיות, ובעיקר את היכולת לעשות דברים בשביל עצמם, להביע את עצמם ולצאת עם תוצרים ייחודיים לשימושם האישי, ובכך להגדיל את היכולת שלהם לעשות דברים בשביל עצמם ולחזק את תחושת המסוגלות העצמית שלהם.

 

חמדה נתן, מדריכת חוג אומנות, פותחת את הדלת לעולם חדש, מרתק, וממלא בסיפוק של אומנות שימושית.

לפרטים ורישום לחוג אומנות שימושית – 09-7442376

מאמרים נוספים

אנשים עם מוגבלות ומלחמת חרבות ברזל