שעת כושר

שתפו

פעילות גופנית היא חלק חשוב מאורח חיים בריא, זה נכון לאנשים מיוחדים, אבל גם לכל אחד מאיתנו. הכירו את ליאן שחר, מאמנת כושר שעובדת עם הדיירים של הבית של רונית בשיעורי כושר ופעילות גופנית מיוחדת ומותאמת להם.

ליאן היא מאמנת אישית עם הכשרה לאימון של קטינים בדגש על אימוני אינטרוולים ו TRX, והיא עובדת גם כמאמנת אישית וגם בקבוצות קטנות. בנוסף היא סטודנטית לתואר ראשון בפסיכולוגיה.

את רונית היא מכירה כבר הרבה שנים, ולאורך השנים היא אימנה באופן אישי חברים בבית של רונית כשהיא מגיעה לבתים ומתאימה לכל אחד מהם את האימון שהוא צריך, ועם הזמן היא פתחה קבוצות קטנות לאימון.

"באימון החברים מתחזקים, משפרים את שיווי המשקל, הקואורדינציה והגמישות. שיפור היכולות האלו חשובות מכיוון שככה הם לומדים לשלוט בגוף שלהם בצורה נכונה. התנועות הופכות להיות יותר מדויקות ובכך ניתן למנוע פציעות. בנוסף, חשוב לחזק את שרירי הליבה אשר נותנים לגוף יציבות. כאשר שרירי הליבה חלשים זה עלול להוביל לישיבה כפופה ולתחושה של "גוף חלש". קיימים מגוון תרגילים שיכולים לעזור בחיזוק שרירי הליבה ולאפשר ישיבה ועמידה זקופה וחזקה. בנוסף, אני משלבת אימונים אירוביים לשיפור הסיבולת לב-ריאה.

מה שמיוחד מבחינתי בעבודה עם החברים הוא קודם כל הצחוקים. לא משנה כמה האימון קשה ובכמה אתגרים הם צריכים להתמודד, כל אימון הוא מסיבה. דבר שני, המוטיבציה. באימונים איתם יש תחושה אמיתית שהם רוצים להשתפר ולהתקדם. המטרה היא לא רק להתחזק, אלא להצליח לעשות את התרגילים בצורה הטובה ביותר.

האתגרים נובעים בעיקר מקושי בשליטת תנועה וקואורדינציה. תרגילים שלאנשים ללא צרכים מיוחדים לא הייתה בעיה לבצע מבחינה פיזית-מוטורית אלא רק מבחינת הכוח של השרירים. כאן יש קושי שהוא גם פיזי מוטורי וגם קושי של כוח השריר. לכן לפעמים צריך לפרק את התרגיל לתנועות פשוטות. קודם ללמד כל תנועה בנפרד ורק לאחר מכן לחבר אותן לתרגיל השלם.

ליאן ממליצה לאנשים מיוחדים לזוז בכל הזדמנות שאפשר! לדוגמא, לעלות במדרגות ולא במעלית, ללכת לסידורים ברגל, לעשות מתיחות בזמן שרואים טלוויזיה. היא ממליצה לקבוע לפחות יום אחד בשבוע לאימון כושר. כאשר קובעים יום קבוע, יותר קל להתמיד ולשמור על שיגרת ספורט.

אז אם גם לכם זה עשה חשק, לבשו בגדי ספורט, והתחילו להיכנס לכושר, ואולי התמונות מקיר הטיפוס יעשה לכם חשק להפוך לנינג'ה…

מאמרים נוספים

אנשים עם מוגבלות ומלחמת חרבות ברזל