ליצור בכל מחיר – נפגענו ולא נכנענו

שתפו

בחיים עם מוגבלות, תמיד מדהים לגלות את ניצחון הרוח על החומר, את ניצחון הרצון, והנפש הגדולה על הגוף המוגבל. אנחנו ב"בית של רונית", חווים את הניצחונות הקטנים האלו יום יום. אנחנו זוכים לראות את החברים שלנו לא נכנעים למגבלות של הסטיגמה שהחברה שמה עליהם, לא מתכופפים להגדרות הלקויות שלהם, וממשיכים לצמוח ולהתפתח.

אחת הדוגמאות המדהימות לניצחון כזה, היא אומני הפה והרגל – ארגון אומנים בן לאומי שמאגד תחתיו את האנשים שהגוף שלהם לא מאפשר להם להביע את האומנות שלהם, אבל הם עקפו את המכשול והמגבלה, ויוצרים את האומנות שלהם במקום בידיים, בפה או ברגל. הארגון העולמי הוקם בשנת 1956. עשר שנים לאחר מכן הוקם הסניף הישראלי שלו, ובארץ יש מספר גדול של אומנים נכים המציירים בפה או ברגל יצירות עוצרות נשימה ביופיין. אנשים שנולדו נכים או שנפגעו בתאונה, מחלה או מלחמה, שלא וויתרו והפכו לאומנים על ידי שימוש באיברים שבדרך כלל אינם מותאמים לציור כמו הפה והרגל.

באתר של ציירי הפה והרגל אפשר למצוא לא רק תעודות זהות של כל האומנים האלו, אלא גם גלריה של ציוריהם, וחנות שבה אפשר לקנות את היצירות שלהם.

החלטנו לצאת ולקבל השראה מאחד האומנים האלו בטיול בו ניסע לדרום הארץ, לאופקים, לסטודיו של יוחאי לוי,  צייר פה ורגל, למפגש מרתק ומעורר השראה. נראה סרטון, נסייר ונשמע הסבר על האומנות שלו.

הטיול יתקיים ביום שישי ה 25.10.19

לפרטים – 09-7442376

sec@habaitshelronit.org

מאמרים נוספים

אנשים עם מוגבלות ומלחמת חרבות ברזל