ליווי תעסוקתי – גם לעובד וגם למעסיק

שתפו

שילובם של אנשים מיוחדים בשוק העבודה, הוא השילוב האמיתי שלהם גם בחברה. אין ספק שעבודה שמייצרת סדר יום, מפגשים חברתיים, פרנסה ועניין, היא הבסיס לחיים מלאים ועצמאיים כשותפים תורמים לקהילה. השילוב של אנשים מיוחדים בשוק התעסוקה הרגיל מצריכה, כמו כל שילוב שלהם במסגרת, הכנה וליווי נכונים שלהם ושל המעסיק. "הבית של רונית" מספק בימים אלו גם שירות ליווי בתעסוקה למי שמעוניין

 
אחת המטרות המרכזיות של "הבית של רונית", היא יצירת סביבת חיים נורמטיבית לאנשים מיוחדים, ואין ספק שתעסוקה, היא אחד הגורמים המשמעותיים בדרך לשילובם המלא של אנשים מיוחדים בחברה.
אם מסתכלים על החיים שלנו כחלק מקהילה, ישנם שלושה אלמנטים חשובים כדי להיות חלק פעיל, עצמאי ותורם לכל קהילה, אנחנו בבית של רונית קוראים להם משולש הזהב – חברה, דיור, ותעסוקה.
 
אחרי שהקמנו את המרכז החברתי, שנותן לאנשים מיוחדים מקום וכלים לנהל חיי חברה מלאים וטובים, ואחרי שהקמנו את מערך הדיור המייצר דירות ייחודיות ועצמאיות בתוך הקהילה עצמה, עכשיו הגיע זמנה של התעסוקה. בחודשים האחרונים החל לפעול ב"בית של רונית" מערך תעסוקה הנותן ליווי לאנשים מיוחדים ולמעסיקים בדרך לשילוב בתעסוקה בקהילה.
 
מטרת מערך התעסוקה ב"בית של רונית" לשלב אנשים מיוחדים בשוק העבודה תוך כדי ליווי צמוד ואישי. השירות נועד לבעלי תפקוד גבוה ושואף לקדם את האדם המיוחד ולהביא למצב בו הוא מסופק, מאותגר ומרוצה מהמצב התעסוקתי שלו. 
 
לכל אדם המקבל את השירות אצלינו מוצמד מלווה אשר מגיע פעם בשבוע למקום העבודה לשהות ממושכת וכך לאורך זמן באפשרותו ללמוד לעומק את אופן העבודה, היחסים עם הצוות והמעסיק ולבנות תכנית לווי להתפתחות בהתבסס על מה שקורה בשטח. 
 
השירות שלנו ייחודי בזכות הגישה ההוליסטית, הרואה את האדם באופן לא מתפשר ושמה למטרה את הגשמת שאיפותיו רצונותיו וחלומותיו ורכישת יכולות וכישורים המאפשרים שילוב אמיתי לטווח הרחוק עם שאיפה לעצמאות תעסוקתית, לוקחת בחשבון את סביבת העבודה והנגשתה לעובד, וכן את המעסיק, המקבל לווי והדרכה ביחסים עם העובד.
 
איך השירות הזה עוזר? תוכלו לשאול את השאלה הזאת את איתן (שם בדוי). 
איתן הגיע אלינו אחרי שעזב את מקום העבודה הקודם שלו עם מצוקה נפשית גדולה בעקבות היחס שקיבל, ואחרי שהיה בראיון בחברה גדולה בתחום הרכב. איתן  סובל מחרדה חברתית קלה, ובראיון התקשה מאוד להיות נוכח ולהתבטא. סמנכל"ית החברה, הסכימה לתת לו הזדמנות למרות החששות הגדולים שעלו בראיון. 
 
הליווי שלנו בשלב הזה היה בעיקר סביב ביסוס הבטחון העצמי, הפחתת החרדה, וויסות רגשי, אימון שלבי של הפעולות השונות והדרכה למנהל הישיר כיצד לתמוך בתהליך השילוב מבלי להפחית את האתגר המקצועי.
 
לאחר מספר חודשים קיבלנו מסמנכ"לית החברה הודעה על כך שהיא שמחה שאיתן' הוא חלק מהחברה ושהוא עובד מצויין, נעים ומקצועי. 
אבל אנחנו לא עצרנו שם. הצענו הרחבה של התפקיד, ליווינו את איתן בקבלת הכשרה מקצועית נוספת,שכללה קורס מקצועי עם הרבה תמיכה רגשית ולווי צמוד שלנו מה שמרחיב את תחום האחריות המקצועית שלו ויאפשר לו בהמשך קידום נוסף.
ככל שהאדם יממש יותר את הפוטנציאל שלו, כך ירגיש מאושר ושייך יותר ולשם אנו שואפים.
 
 
 
 
 
 
*** קבלת השירות אפשרית לזכאים ל"תעסוקה נתמכת" דרך העו"ס בקהילה, ניתן לפנות ל"בית של רונית" לקבל פרטים נוספים 09-7442376

מאמרים נוספים

אנשים עם מוגבלות ומלחמת חרבות ברזל