על הזכויות של אנשים וילדים עם צרכים מיוחדים

שתפו

האבחון והטיפול בילד או בבוגר עם הצרכים המיוחדים הוא מסע עם אתגרים רבים, וכדאי שתהיו מודעים לזכויות שלכם, מפני שאתם אינכם לבד.

למשפחות מיוחדות יש זכויות רבות, וחשוב לדעת עליהן ולנצל אותן נכון כדי לשפר את מצבכם כמשפחה ואת מצב הילד או הבוגר עם הצרכים המיוחדים. משפחות רבות אינן מודעות לכל הזכויות שיש להן, ולא מנצלות אותן כראוי.

כדי לקבל את הזכאויות שלכם, חשוב גם לדעת איך להתנהל מול הארגונים השונים, החל ממערכת הבריאות, דרך ביטוח לאומי ורשויות הרווחה, שכל אחת מהן אחראית על תחומים אחרים שיכולים לעזור לכם ולתת תמיכה של טיפולים, ייעוצים ותמיכה כלכלית.

מערכת הבריאות למשל תיתן לכם טיפולים פרא רפואיים לשיפור מצבו של הילד, הטבות בקופת החולים, טיפולי שיניים במרפאות מומחיות, מימון ציוד ואביזרים רפואיים. מסגרות החינוך תומכות בסייעות, מסגרות מותאמות ומיוחדות, וכמובן יש קצבאות, הטבות מס והנחות, תגי נכה, פטור מתור, זכויות של הורים בעבודה, וכן עובדים סיעודיים למי שצריך.

בנוסף, ישנם מרכזי משפחה, נופשונים ופעילות פנאי הניתנות על ידי מסגרות הרווחה, או במקומות פרטיים, וסיוע בדיור.

המגוון גדול ורב, חלק מהזכאויות הן בצורת עזרה, תמיכה, פעילויות וטיפולים, חלקן הן בעזרה כספית, וחלקן מתבטאות בהנחות. כדי לדעת להתמצא בכל אלו צריך עזרה והכוונה.

במרחב ההורים בבית של רונית, תתקיים בדצמבר הרצאה של יהודית פרידמן קדם, מנכ"לית מרכז שיא ומומחית בנושא מיצוי זכויות של ילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים.

אתם מוזמנים ב 15.12.19 להרצאה ללא תשלום, ברישום מראש במשרד 09-7442376

מאמרים נוספים

אנשים עם מוגבלות ומלחמת חרבות ברזל