כנפיים של מלאכים – על אהבה וקבלת האחר

שתפו

בשבוע שעבר הושבעה הכנסת ה 24 (שבגדול, אם הדברים היו מתנהלים באופן סדיר במדינה והיו בחירות כל 4 שנים, הייתה אמורה להיות מושבעת בעוד 16 שנים…), בתוך בליל המפלגות וחברי הכנסת החדשים נכנסה לכנסת הזאת גם תנועת נעם, בדמותו של אבי מעוז, שנמצא ברשימת הציונות הדתית. באותה תנועה נמצא גם יגאל כנען, אדם שפרסם פוסט שנאה על "כנפיים של קרמבו" ובדרך את דעתו על אנשים מיוחדים בכלל.

לרונית יש מה להגיד על כך שדיעות כאלו קיבלו דרך להגיע לכנסת, וחשוב לנו לפרסם אותן, להפיץ אותן, ולמגר את הרוע

 

ברשותכם אני מבקשת לנצל את המקום הזה ולהביע את דעתי האישית-הורית-מקצועית על הפוסט בפייסבוק של יגאל כנען ממפלגת נעם שנכנסת לכנסת, (בינתיים פייסבוק מחקה את הפוסט) ועל דבריו ומחשבותיו הקשורים לילדים שלנו – אתם יודעים, אלא עם העיוותים והמוגבלויות לדבריו…

מבקשת את סליחתכם אם דבריי יהיו בוטים, אבל כשמדברים בצורה כזאת על הילדה המוגבלת שלי (השם ישמור…), אני מפסיקה באופן אוטומטי להיות מקסימה ונעימה.

חשבתי לתומי שכבר מזמן עברנו את ימי האינקוויזיציה, שבהם היו הורגים ומחסלים את האנשים הפגומים והמוגבלים, וממש האמנתי שאנחנו הרחק מהתקופה החשוכה, בה היו סוגרים בבתי סוהר או בבתי "משוגעים", כמו שקראו לזה, אנשים כמו הבת שלי. ממש כמו הבת שלי.

אז כשמדובר בבתי שלי, האדם הכי יקר לי על פני האדמה, ועל הקהילה האהובה עלי, שלמענה ורק למענה אני מקדישה את חיי, קשה לי לשתוק.

אני באמת מנסה להבין מה גורם לבנאדם להרגיש ולחשוב דברים כאלה, עד כמה האנושיות שלו צריכה להיות פגומה ומעוותת כדי להרגיש ככה, ואם לא היה מדובר בילדים המיוחדים הנפלאים שלנו, הייתי מרחמת עליו, אבל גם לרחמים יגאל כנען לא ראוי. אפילו לא לזה.

אני באמת מנסה להבין מה התפוצץ אצל יגאל וגרם לו לצאת בפוסט כזה. מה יש בתוך מבנה האישיות של בנאדם כזה, שנגעל, תרתי-משמע, מכל מה שקשור באנשים שונים ואיך השונות הופכת בתבונתו החולנית – לסטיה. משהו שצריך להדיר מהעולם ועדיף, לטענתו, לחיות במקום שאין אנשים "סוטים" כאלה.

אולי זה פגם בטבע. אתם יודעים, יש לפעמים שהטבע טועה למרות שכולנו חושבים שזה "לא יכול להיות", ומייצר בן-אנוש פגום ומעוות בנשמתו. אולי ילדינו מגבירים אצל אדם כזה את שלל מוגבלויותיו ועיוותיו וכיעורו כמראות לכל מה שבתוכו.

"כנפיים של קרמבו" ("טלפיים של קרמבו" כדבריו) היא אחד מעמודי התווך של האנושות במדינת ישראל. עדי אלטשולר היא מלאך בדמות אדם שיצרה למען ילדים רבים עולם של שיוויון ואהבה. אבל ברור שאדם כמו יגאל כנען לא יכול להתחבר ולהבין את משמעות המילים "שיוויון ואהבה". עבורו אלה מילים של חטא.

אנשים מיוחדים הם אחד ממקורות האהבה בעולם הזה, ואת הדבר הזה יגאל לא יכול לסבול. איך אדם מעוות יכול לסמל אהבה? חוזק? חוכמה? שיוויון? אנושיות? איך אדם מעוות יכול לסמל בכלל משהו והגרוע מכול – אדם כזה חייב להיות משולל כל זכויות באשר הן.

קצרה היריעה כאן מלכתוב את כל מה שהייתי רוצה לכתוב על דבריו…

בדבר אחד אני בטוחה – לא יקום האדם שיחזיר את ילדינו לחושך ובכך יגרום לעולם לקרוס. לא יקום! צר לי מר כנען על שבירת חלומך הגדול לשלוט בעולם סטרילי ונקי מאהבה.

אני מדליקה משואה בלבי לכול המשפחות והילדים בקהילה המיוחדת שעושים את העולם טוב יותר לחיות בו. כן ירבו כמותכם להפיץ את האהבה ולגבור על הרוע והשנאה. אתם הראויים בעיני!

באהבה,

רונית

 

מאמרים נוספים

אנשים עם מוגבלות ומלחמת חרבות ברזל