אני ואתה, נשנה את העולם

שתפו

קהילת האנשים עם הצרכים המיוחדים היא קהילה שקולה אינו נשמע בחברה. בדרך כלל אחרים דואגים להשמיע את קולם של אנשים עם צרכים מיוחדים. אנחנו בבית של רונית מרגישים שהגיע הזמן לשנות את מעמדם בחברה ולהוביל אותם להשמיע את קולם הייחודי.

אחרי שנים של התפתחות אישית, החלטנו להקים קבוצת עבודה שבה החברים בבית של רונית יובילו לשינוי בחברה. קבוצת העבודה תיקרא: "אני ואתה נשנה את העולם" בהנחייתה של ליטל שקרוקה.

הקבוצה תגבש במהלך השנה חבורה של אקטיביסטים עם צרכים מיוחדים במטרה להשפיע על התפיסות הקיימות בחברה כלפי הקהילה שלהם.  

חברי הקבוצה יילמדו על שינוי חברתי, ובהמשך, באמצעות כלים יצירתיים כמו פוטו-וויס (עבודה דרך צילום החווייה והחלום של החברים), משחקים ויצירה ועוד – דרכם נזהה צורך משותף ואמירה חברתית משותפת-, כדי לבנות יחד תוכנית פעולה לצאת, להשמיע א קולם וליצור שינוי בעולם.

 

זהו התהליך שיהיה רגיש לקצב הנכון לקבוצה ומותאם ליכולות המגוונות של המשתתפים. בנוסף, לאורך השנה יצלמו ויתעדו החברים את התהליך שהם עוברים, את התחושות והמחשבות האישיות שלהם ואת הדרך הקבוצתית. מהחומרים האלו ניצור יחד סרט דוקומנטרי על מנת שמגוון רחב של אנשים יוכלו להיחשף  לעשייה ולאמירה.

 

ליטל, המנחה של הקבוצה מספרת על קבוצת העבודה:  

"אני ואתה נשנה את העולם" היא קבוצה שפועלת ביחד בשביל לשנות את העולם. טוב, לא את כל העולם אבל את החברה פה בארץ.  קבוצה שביחד יוצרת וחולמת על עתיד טוב יותר לאנשים עם  צרכים מיוחדים ופועלת ביחד כדי  שזה יקרה.

ביחד – נצלם, ניצור ונבנה חלום משותף אותו אנו רוצים לקדם במציאות חיינו, ונעשה את זה! המטרה היא לעשות שינוי בחברה, להגיד לעולם מה שחשוב לנו להגיד. החברה צריכה, יכולה וכדאי לה להסתכל בעיניים קצת שונות כלפי אנשים עם צרכים מיוחדים, ואנחנו נמצא את הדרך כדי שזה יקרה. נשמיע ונבטא בקול את מה שחשוב לנו וביחד – נשנה את העולם.  ניפגש עם אנשים שונים, נכתוב כתבות, נייצר סרט ביחד, נלך לכנסת – ונעשה כל דבר שנחליט עליו כדי לשנות את המציאות.

הרעיון להקמת הקבוצה הגיע מתוך הכרות עם החברים ב"בית של רונית". אני פוגשת בדעות מעניינות, בעושר גדול ובדברים כל כך יפים וחשובים. אבל אנשים שלא נפגשים עם הקהילה שלנו לא מכירים את היופי הזה. לא נפגשים ושומעים, וחבל. 

יש בחברה הישראלית דברים שקורים שהם לא הוגנים כלפי אנשים עם צרכים מיוחדים, ואלו דברים שצריכים ויכולים להשתנות. אנחנו, בתור קהילה חזקה ומגובשת ב"בית של רונית", יכולים לשנות אותם. 

אחת השיטות להגיד את האמירה החברתית החשובה, היא דרך צילום, אז איך עושים את זה? 

קודם כל מסתובבים ומצלמים את החוויה שלי בעולם.  דרך הצילום נראה את התחושות והחוויות שלנו, ואיך אנחנו רוצים שהדברים יהיו.

החברים ב"בית של רונית" משתתפים הרבה שנים בקבוצות חברתיות ויש להם מודעות חברתית גבוהה ויכולת ביטוי שפיתחו לאורך השנים. קיימים אנשים עם צרכים מיוחדים שלא רכשו את הכלים להתבטא ולבטא את הצרכים והאמירות שלהם. הקהילה שלנו תייצג קהילה שלמה של אנשים שאין להם את כל הכלים והיכולות האלו, ובעיקר אין להם את הביחד שיש אצלנו, המהווה כוח ואומץ לקום ולהשמיע את קולם. יש המון כוח באמירה משותפת של קבוצה ולא של בודדים.

אני רואה בקבוצה זו הזדמנות להשפיע על החיים והחוויה בעולם של הרבה אנשים. 

יש המון סיפורים על קבוצות שביחד יצאו ואמרו את מה שחשוב להם להגיד דרשו צדק ושוויון וקיבלו.

עכשיו תורנו. מוזמנים להצטרף.

מאמרים נוספים

אנשים עם מוגבלות ומלחמת חרבות ברזל